Pazartesi, Temmuz 20, 2009

Toronto'da Davetiye Skandalı

Cihan Haber Ajansi
Türk Hava Yolları'nın İlk Toronto Uçuşunda Tarihi Bir Türkiye Tanıtımı Fırsatının Kaçırıldığı Ortaya Çıktı. Toronto'daki Sheraton Hotel'de 12 Temmuzda Düzenlenen Gala Gecesine Yaşanan Davetiye Skandalı Nedeniyle Kanadalı Politikacılar Gelmedi.

Türk Hava Yolları'nın ilk Toronto uçuşunda tarihi bir Türkiye tanıtımı fırsatının kaçırıldığı ortaya çıktı. Toronto'daki Sheraton Hotel'de 12 Temmuzda düzenlenen gala gecesine yaşanan davetiye skandalı nedeniyle Kanadalı politikacılar gelmedi. Türkiye'nin Ottawa Büyükelçisi Rafet Akgünay, 30 Kanadalı milletvekilini THY'nin ilk uçuşu şerefine düzenlenen galaya çağırmasına rağmen katılan olmadı. Daha önce 13 Kanadalı milletvekilini galaya gelmesi için ikna eden Ontario Eyalet Milletvekili Tony Ruprecht devreden büyükelçilik tarafından çıkarılınca hüsran yaşandı. Kilo problemine kesin çözüm bulundu.

THY'ın galasına Kanadalı parlamenterlerin davet edilmesine yardımcı olan Ontario Eyalet Milletvekili Tony Ruprecht, Türkiye'nin ve THY'nın mükemmel bir tanıtım fırsatını kaçırdığını söyledi. Ruprecht, galaya Kanada devletini temsilen değişik seviyede devlet kurumlarından hiç bir seviyede temsilcinin katılmamasına üzüldüğünü ifade etti.

Cihan'a açıklama yapan Ruprecht, "THY'nin yardım talebi nedeniyle konuyla yakından ilgilendim. Bütün Kanadalı milletvekillerini Ontario Parlamentosu adına mektubumu göndererek galaya davet ettim. Saatlerce telefonda milletvekilleri ile görüşerek 13 tanesini ikna ettim. Yardımcılarımı bu işe seferber ettim. Bunu Türkiye dostu olduğum için, karşılık beklemeden, masraflarını kendim üstlenerek yaptım. Son anda Türk büyükelçiliğin THY'nin protokol davetlerini üstlenmesinden dolayı aradan çekildim. Çok geç girişimde bulundukları için sanırım başarısız oldular. Çağrılanların neden gelmediklerini bilemiyorum. Çabamızı hiçe saydıkları için galaya bende gitmedim." dedi.

Beş yüz, hatta bin kişiye gala düzenlemenin, yemek vermenin zor olmadığına işaret eden Ruprecht, ancak üst düzey katılımın sağlanmaması nedeniyle THY'nin bu tarihi ve önemli başlangıcının anlam kazanamadığını dile getirdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve değişik partilerden gelen 15 Türk milletvekilinin Kanadalı meslektaşlarıyla buluşamadığına değinen Ruprecht, iki ülke arasında ilişkileri geliştirmeye gayret ederken yaşanan bu koordine sorununa diplomatik açıdan yorum yapmak istemediğini vurguladı.

Çoğunluğu Türk toplumundan beş yüzü aşkın davetlinin katıldığı galaya, Toronto Pearson Havalimanı Genel Müdürü LLoyd McCoomb ve Toronto Pearson Havalimanı çalışanlarından başka Kanadalı yetkilinin katılmaması dikkati çekmişti. (CİHAN)

Hiç yorum yok: