Cuma, Ekim 13, 2006

Itiraf.com dan Aktarmali Bir Kanada Ucusu

Fundy; Cinsiyet: Erkek; Yaş: 20; Ülke:Yurtdışı 05.07.2002
Bir buçuk yıl önce İstanbul'dan Kanada'ya gidiyordum. Türkiye-Kanada arası direkt uçak yoktu. Frankfurt'a gidip ordan değiştirmem gerekiyordu. Frankfurt havaalanındayken benim uçağın biraz geç kalkacağını duydum. Uçak kim, ben kim? Hiçbir şey bilmiyorum. Koskocaman da bir havaalanı. Panikledim haliyle. Zar zor danışma gibi bir yer buldum. Bi hayli de kalabalık vardı. İki görevli kız en önde durmuş soruları cevaplıyordu. Hep sarışın, Alman olduğu her halinden belli olan kız konuşuyordu. Diğer esmer olanın yaptığı bi şey yoktu. Herkes ona sorduğu için ben de hemen sarışın kadına, "Sori, ven iz Toronto pleyn going tu teyk of?" (Toronto uçağı ne zaman kalkıyor?) dedim. Yüzüme bile bakmadan bi sonrakinin sorusunu cevaplamaya koyuldu. "Herhalde anlamadı" diye bir kere daha sormak üzereyken sağdakı esmer olan Türkçe, "Nasıl yardımcı olabilirim?" dedi. Meğer Türkmüş. Ben de o sevinçle hemen derdimi anlattım. Yardımcı oldu. Tam gidecekken, aynı çizgi filmlerdeki gibi birden dank etti. Dönüp, "Afedersiniz. Türk olduğumu nerden anladınız?" diye sordum. "Sizin dışınızda herkes sıraya geçmişti de!"

Hiç yorum yok: