Yargıtay, Fransa'nın dünyaca ünlü bir havayolu şirketine karşı açılan davada, rötar yapan uçakların yolcularıyla ilgilenmeyen şirketlerin manevi tazminata mahkum edilebileceklerine karar verdi.
Rötar mağdurlarının konaklama, yemek ve danışmanlık hizmetlerinin aksatılmasını manevi tazminat gerekçesi kabul eden Yargıtay, yerel mahkemenin aksi yöndeki kararını bozdu.
Yargıtay'ın kararına konu olay, davalı havayolu şirketinin İstanbul bürosundan Kanada'ya gidiş dönüş bilet alan ve Türkiye'ye dönüşte rotar mağduru olan Çevik Ailesi'nin başından geçti. Paris üzerinden Türkiye'ye aktarmalı olarak dönecek olan üç kişilik aile, Montreal - Paris seferini yapan uçağın rötar yapması nedeniyle, aynı şirketin Paris - İstanbul seferini yapacak olan uçağını da kaçırdı. Paris Havaalanı'nda yaklaşık 8 saat beklemek zorunda kalan ve dil bilmedikleri için büyük mağduriyet yaşayan Çevik Ailesi, Türkiye'ye döndükten sonra havayolu şirketine karşı 5 milyar liralık manevi tazminat davası açtı. Dava dilekçesinde Montreal ve Paris Havaalanları'nda rötar nedeniyle yaşadıkları sıkıntıları ayrıntılı biçimde anlatan aile özellikle yabancı dil sorunu üzerinde durdu. Çevik Ailesi, havayolu şirketinin, kendilerine konaklama, yemek, danışmanlık gibi hizmetleri vermediğini ve dilini bilmedikleri bir ülkede mağdur olduklarını iddia etti.
Basiretli tacir benzetmesi
Ankara 8'inci Asliye Hukuk Mahkemesi, manevi tazminat talebini reddetti. Karara itiraz eden Avukat Ayhan Tuncer, taşıyıcı havayolu şirketini basiretli bir tacir gibi davranmamakla suçlayarak kararı temyize taşıdı.
İtirazı inceleyen Yargıtay 11'inci Hukuk Dairesi ise, davanın, rötar süresince yolcuların ihtiyaçlarının karşılanmaması nedeniyle açıldığını gerekçe göstererek, yerel mahkemenin kararını mağdur ailenin lehine bozdu.
Ersin BAL / ANKARA AKŞAM
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder