Salı, Mart 18, 2008

Kesis ve Nasrettin Hoca

Bir kesis dünyanin en akilli adamini bulmak için diyar diyar geziyormus sira Nasreddin Hocanin köyüne gelmis ve köylülere sormus.
- Sizin köyün en akilli adami kim? demis. Köylüler de:
- Nasreddin Hoca diye cevap vermis.
Bunun üzerine kesis köy meydaninda hoca ile görüsmeye baslamis ve eline bir çomak alip yere bir daire çizmis Nasreddin Hoca da çomakla dairenin ustune bir cizgi cizmis kesis bir dogru daha çizerek daireyi dörde bölmüs Hoca da dörde bölünmüs dairenin üç dilimine çarpi isareti koymus kesis elleriyle asagidan yukariya dogru hareket yapmis Hoca da yukaridan asagiya yapmis ve kesis büyük bir hayranlikla hocayi tebrik etmis.

Olup bitenden bir sey anlamayan halk kesise ne oldugunu sormus kesis de:
- Bu adam gerçekten dünyanin en akilli adami. Yere dünya çizdim o Kanada Istanbul arasina cizgi cizdi, bizim direkt ucuslar ne olacak dedi. Ben de dik bir cizgi cizdim, once Miami ve Arjantin var sirada dedim. o da THY dunyanin dört de üçüne sefer yapiyor Bir turlu Kanada ya ucamiyor dedi bende ellerimi acip Kanadaya ne zaman ucacagini Allah bilir dedim, o da ellerini bikmis bir sekil de sallayarak “senelerdir hep ayni hikaye dedi” der ve hayretler icerisinde kesis geri doner.

Bu sefer hocaya neler oldugunu sorar halk hoca da:
- Bu adam oburun biri yere bir tepsi baklava çizdi ben de yarisi benim dedim daha sonra tepsiyi dörde böldü o zaman dört de üçü benim dedim o da tepsi altindan atesi hafif hafif almali dedi ben de üstüne findik fistik eklersek daha iyi olur dedim.

Diger Fikralar:
Ya Ucarsa
Hocanin Valizleri

Hiç yorum yok: