Perşembe, Kasım 23, 2006

Kanada için 'umut' var!

Kanada için 'umut' var!

Bu köşede zaman zaman THY'nın neden Kanada'ya uçmadığını yazdım.
Konuyu önemsiyorum çünkü orada yaşayan 80 bine yakın yurttaşımız var. Dahası Kanada ile Türkiye arasında ticari ve turistik ilişkiler de gelişiyor.
Ancak buna rağmen THY oraya uçmuyor. Nedeni konusunda herkes farklı bir şey söylüyor. Sonunda işin başındaki kişi, THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin'le bir araya geldik ve ben de bu soruyu bizzat en yetkili kişiye sordum.
Doğrusu verdiği cevap bu konuda beklentileri olan yurttaşları sevindirmese de yine de bir umut ışığı içeriyor.
Karlıtekin şöyle diyor:
"Kanada için araştırmalar yapılıyor. Bazıları uçulması gerektiğini gösterirken bazısı da gerekmediğine işaret ediyor. Yolcu sayısı itibarıyla bir problem yok. Sorun şu, bu bir operasyondur ve bu operasyonu yapmak için ben bir masraf yapacağım. Bu harcamamı bu insanlara satacağım ama bilet fiyatlarıyla bunu toparlayamıyorum. Şu anki görüntü bu. Çünkü Kuzey Atlantik üzerinde müthiş bir rekabet var."
Karlıtekin bunları söylüyor ama yine de bir açık kapı bırakıyor:
"Biz Kanada'ya uçmayacağız demiyorum, uçacağız. Şimdi Almanya ve Air Canada ile anlaşma yapacağım, TK koduyla taşıyacağım. Baktım ki yolcular belli bir sayıya geldi, toparladı, rakamları biliyorum, yolcular oluşmuş. O zaman tık diye seferimi koyarım."
Görünen o ki, Kanada'ya gidecek yurttaşlar bir süre daha aktarmalı gidiş çilesi çekecek ama anlaşılan bu pek de uzun sürmeyecek.
Sabah, Mahmut Ovur, 23/11/2006
http://www.sabah.com.tr/yaz1336-10-118.html

Hiç yorum yok: