Turizmde tanıtım, pazarlama ve lobi faaliyetlerinin olmazsa olmaz olduğuna dikkat çeken Nippon Hotel Genel Müdürü Nuri Kalyoncu, bu üçlünün birlikte uygulanması gerektiğini ve İstanbul'a direkt, daha fazla tarifeli ve charter uçuşların konması gerektiğini belirtti.
Turizm sektörüne yönelik değerlendirmeler yapan Nippon Hotel Genel Müdürü Nuri Kalyoncu, “2007 yılında İstanbul turizminde iyi bir yıl olacaktır. Önümüzdeki yıl mevcut pazarlarımızın yanında, Ortadoğu, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri pazarlarından da yoğun ilgi gözlenirken, iş amaçlı gelen turist sayısında da artış yaşanacak. Hak ettiği yere koşar adımlarla ilerleyen İstanbul, 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti olmasıyla zirvedeki yerini alacaktır” diye konuştu.
Bu yıl İstanbul otellerindeki doluluğun ortalama yüzde 75’lerde olacağını kaydeden Kalyoncu, gelecek yıl dolulukların daha da yukarıda olacağını belirtti. Yunanistan ve İspanya’nın 2007 yılında fiyatlarını arttıracağını anlatan Kalyoncu, rakiplerdeki fiyat artışının Türk turizmine olumlu etkisi olabileceğini söyleyerek, fiyat avantajının tanıtım ile desteklenmesi gerektiğini ifade etti. İstanbul’un hak ettiği turist sayısını yakalaması için ekonomik ve direk uçuşların çok önemli olduğunu vurgulayan Kalyoncu, şunları kaydetti: “Uçak problemimizi bir türlü çözemiyoruz. Turist direk uçuş olmadığı zaman, aktarmalı uçuşu pek tercih etmiyor. Zaten Avrupa’da bir ülkeden diğer ülkeye araba veya uçak ile 1 saatte gidiliyor. Oysa, Avrupa’dan ülkemize ortalama 3.5 saat uçuş ile geliniyor. Fiyat yüksek olduğunda veya direk uçuş olmadığında ülkemiz tercih edilmiyor. Hedef pazarlara daha yoğun fazla tarifeli veya carter uçuşların konulması ile ekonomik ve direk uçuşlar, İstanbul turizmini uçurur” diye konuştu.
‘Tanıtıma 2 kat versek 10 kat geri alırız’
Turizmde olmazsa olmazın ‘tanıtım, pazarlama ve lobi faaliyetleri’ olduğuna işaret eden Kalyoncu, “Eğer ‘tanıtım-pazarlama-lobi faaliyetlerinden’ oluşan 3 sihirli kelimeyi birlikte uygulamazsak, yaşanan en ufak olaylar karşısında bile sektör olarak ciddi yaralar alabiliriz. Nitekim bugüne kadar ufak olaylar nedeniyle büyük sarsıntılar yaşayarak ciddi yaralar aldık. Yılda 18 milyar doların üzerinde döviz girdisi sağlayan turizm sektörü için ayrılan tanıtım bütçesi, ne yazık ki çok azdır. Oysa turizm tanıtımına 2 kat versek, 10 kat geri alırız. Yoğun ve acımasız rekabetin yaşandığı günümüz dünyasında, rakiplerimizin önüne geçmek için tanıtım çalışmalarını arttırmalıyız. Aksi taktirde; tarihi, kültürel, doğal güzellikleri, Akdeniz Çanağı’nın en güzel tesisleri ve yetişmiş insan kaynağına sahip olan Türk turizmi, önce duraklama daha sonra gerileme dönemine girebilir” şeklinde konuştu.
http://www.airporthaber.com/hb/detay.php?id=10108
Salı, Kasım 07, 2006
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder