Cuma, Ocak 18, 2008

THY Kanada'ya uçacak!

Sabah - Mahmut Ovur - 18 Ocak 2008
THY Kanada'ya uçacak!
Kanada, batıda Türkiye'nin uçmadığı tek ülke. Cumhurbaşkanı Gül'ün Mısır gezisinde bu konu ile ilgili de sürpriz bir gelişmenin haberini aldım. Sürprizin habercisi ise konunun Türkiye'deki en yetkili ismi Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'dı.
Gezide Unakıtan'ı bulmuşken zaman zaman yazdığım ama bir türlü net cevap alamadığım soruları kendisine yönelttim.
"Sayın Unakıtan, Kanada ile Çifte Vergilendirme Anlaşması'nın durumu ne?"
"O işe başladık. Karşılıklı vergiyi önleme anlaşması için bugün de talimat verdim. Türk Hava Yolları'nın da seferleri başlatması için oradaki arkadaşlara da talimat verdim. Ama çok taze bir haber olduğu için ilk defa siz soruyorsunuz ve ilk defa size açıklıyorum."
Şaşırmıştım, çünkü her iki konu da yıllardır sürüncemedeydi.
"Efendim, yanlış duymuyorum değil mi? Her ikisi de başlıyor?"
"Evet, yıllardır gündemde olan çifte vergilendirme anlaşmasını imzalayacağız. THY de uçuş hazırlıklarına başlıyor. Arkadaşlara hazırlıkları için talimat vermiştim ama bugün de ilgili arkadaşı tekrar çağırdım ve gereğini yapması için talimat verdim."
Eminim başta Kanada'da yaşayan yaklaşık 80 bin vatandaşımız, okumaya giden binlerce öğrencimiz bu habere çok sevinecek. Ama en önemlisi yeni iş alanlarının yaratılmasına ve turizm sektörüne vereceği katkıdır. Bu açıdan iki ülke arasında yeni bir dönemin başlayacağı kesin.
Neredeyse 50 yıldır sürüncemede bırakılan bu ilişkinin normalleştirilmesi, kuşkusuz iki ülkenin de yararına olacak.

Hiç yorum yok: